Strona główna            Auta nowe i używane            Porady motoryzacyjne            Podróż i bezpieczeństwo            Polski rynek paliw
marginesMapa portalu autoznawca-rzeczoznawca.pl
    Popularny temat: Holendrzy łamią stereotypy. Przedstawiają nowy pojazd Carver One                                      Kanał RSS               Kontakt
           BMW i3 zaprezentowane | Wyczekiwane od przynajmniej kilku lat BMW i3 trafi niebawem do sprzedaży [...] czytaj dalej »
          Motogar Polska wprowadza w tej chwili oryginalne części Aprilia OEM » Tom Parts »
 
 

Nowe BMW z serii 1. Niemcy zaprezentowali model 114i

długi



BMW wprowadziło do swojej oferty budżetową, bazową wersję modelu z serii 1, tj. BMW 114i. Pod maską producent zdecydował się na zamontowanie najsłabszej jednostki 1,6 l pojemności z ładowaniem. Niestety dla nieco bardziej wymagających klientów - 102 KM mogą okazać się zbyt słabe do komfortowej jazdy.


nowe bmw 114i

Budżetowa "jedynka" nie przypadnie wszystkim do gustu?

Model BMW 114i bazuje na 102-konnym silniku o pojemności 1,6 litra. Jednostka osiąga swoją maksymalną moc w zakresie od 4 - 6 tys. obrotów na minutę. Niestety wyniki na trasie nieco rozczarowują, bo "jedynka" potrzebuje przeszło 11 sekund do osiągnięcia 100 kilometrów / h. Turbodoładowany silnik 1,6 l będzie prawdopodobnie drogi w eksploatacji za sprawą tubo oraz bezpośredniego wtrysku paliwa.

Warto wspomnieć, że jednostka jaka trafiła pod maskę BMW 114i kwalifikuje się do najnowszej normy emisji CO2, czyli Euro 6 - norma na razie nie obowiązuje, ma zostać wprowadzona dopiero w drugim kwartale 2014r.

Z najnowszych testów przeprowadzonych przez zagraniczne portale branżowe wynika jednocześnie, że model 114i nie zaskakuje także w kwestii spalania. Niska pojemność wcale nie oznacza lepszego gospodarowania benzyną. Ze wstępnych informacji podanych przez zagranicznych dziennikarzy - w cyklu miejskim silnik potrzebuje do pracy nieco ponad 8 l / 100 km; przy szybszych trasach przy odpowiedniej jeździe można zejść do jakichś 5 litrów.

Wiele osób wskazuje, że mimo wszystko znacznie lepszym rozwiązaniem będzie zakup o siedem tysięcy złotych droższego modelu 116i, który pozwala na znacznie bardziej komfortowe poruszanie się po drogach - przypomnijmy, że 116i ma silnik o tej samej pojemności, ale do dyspozycji kierowcy jest już 136 KM oraz moment obrotowy na poziomie 220 Nm.

Więcej na ten temat przeczytasz też na: , , .

długi

Komentarze do tego artykułu:

Strong (aktywność: 4 komentarze)

czytelnik
Dziwna polityka z tak małymi silnikami od BMW. Na tak dużą masę, powinien tam być minimum silnik 1.8, żeby można było się tym komfortowo poruszać po ulicach - w końcu BMW to nie Opel, ani VW, żeby deptać pedał gazu do podłogi przy każdym wzniesieniu, albo manewrze wyprzedzania. , .

Maciak88 (aktywność: 4 komentarze)

czytelnikBMW prawdziwe skończyło się w końcu lat 90. i tyle w tym temacie. Kolejne generacje są coraz bardziej awaryjne i niestety daleko brakuje im do linii jakie znaliśmy jeszcze sprzed dekady. Za 90 tys. zł ten model 114i serii jeden jest nieco komiczny i odstaje widocznie od Mercedesa A.

Tymczasowo komentowanie tej publikacji zostało wyłączone.

Sprawdź również:

bmwBMW zaprezentowało ostateczny projekt modelu M4 Coupe

termin  4 dni temu | skomentowali komentarze: (2)

Zagraniczne media opublikowały najnowsze fotografie nowego BMW M4 Coupe...


renault
Renault przygotowuje się do walki z usportowionymi kompaktami VW

termin  7 dni temu | skomentowali komentarze: (2)

W 214r. Renault ma zaprezentować swój topowy model Clio RS Gordini...


saab
Marka Saab wraca na rynek? Przywrócą model 9-3

termin  9 dni temu | skomentowali komentarze: (2)

Szwedzki producent, który zakończył działalność w 2011r....


 
kanał RSS

kontakt



zapoznaj się

klasyczne 114i


 

autoruta

   Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone © 2020 | autoznawca-rzeczoznawca.pl | redakcja portalu